18 februari 2024

Arthur Van den Boer wint met grootste onderscheiding in Brussel

WhatsApp Image 2024-02-18 at 12.00.39

Belgisch kampioen Arthur Van den Boer heeft met grootste onderscheiding de Brussels Universities Cyclocross gewonnen. Hij nam de kopstart op en rond de universiteit en duldde geen tegenstand. X en Y mochten mee op het podium.

Op de korte startstrook met meteen erna een nijdige helling, was het zaak om goed te starten. AA Drink Young Lion Arthur Van den Boer had dit goed begrepen en aarzelde niet de kopstart te nemen. Zo schudde hij meteen aan de boom en zette de 23 andere deelnemers onder druk.

Minder tegenstand van de Starbikes-Vistabuild dan in de vorige wedstrijden dus. Tibo Vancompernolle en Thorben Allaer bundelden de krachten met Fabian Maes, maar moesten ronde na ronde nog tijd prijsgeven op een ontketende Van den Boer.

Halfcross had de leider al een minuut bijeen gefietst en mochten de achtervolgers strijden om de podiumplaatsen. Zij werden trouwens nog op de hielen gezeten door Stan Deram en Keano Geens. Tibo Vancompernolle kreeg af te rekenen met een lekke band en moest zijn metgezellen even laten gaan.

Allaer kon zich loswerken van Maes richting de tweede plaats, op ruim twee minuten van de winnaar. Tibo Vancompernolle kon in de voorlaatste ronde nog terug aansluiten bij Fabian Maes, een duel om de derde plaats dus. Tibo Vancompernolle kon in hierin het laken naar zich toe trekken na een sterke remonte, Fabian Maes werd vierde na een knappe wedstrijd.

Arthur Van den Boer pakte hier zijn tiende zege met een groter verschil dan afgelopen crossen, ruim twee minuten. “Ik had super goede benen en het parcours was een pak zwaarder dan de vorige crossen. Ik ben zeer tevreden met deze tiende zege.”