18 februari 2024

Iserbyt: ‘Michael was de sterkste’

Eli Iserbyt reed in Brussel naar zijn 28e podiumplaats van het seizoen. Winnen, dat zat er voor de zegekoning van het seizoen nooit in.

“De tweede plaats was het hoogst haalbare voor mij”, geeft Iserbyt toe. “Michael was vandaag gewoon de sterkste. Hij reed makkelijk van de rest weg.”

Iserbyt toonde zich in de achtergrond in de slotfase wel te sterk voor Jens Adams. “Ik was blij met een compagnon als Jens vandaag. Op de rechte stukken trok hij stevig door. Ik kon dankzij Michael rustig in zijn wiel blijven zitten en wachten op een moment om hem in de slotfase uit het wiel te rijden.”

Opvallend moment: op het wasbord ging Iserbyt een keertje tegen de grond. “Een hele toffe maar ook verraderlijke passage”, legt Iserbyt uit. “De modderstroken waren aan de ene kant niet diep en andere kant wel. Best wel tricky.”